Esport efterskole på fyn

Dans

dans ikon
esport ikon

Efterskole med eSport og gaming på Fyn

Dyrk eSport som en pro! Når du vælger eSportslinjen på Sdr. Nærå Efterskole, får du selvfølgelig en masse timers nørderi bag skærmen – men du bliver også en del af et fællesskab fyldt med holdånd, begejstring og kampgejst.

Om du er nysgerrig på en helt ny interesse, casual gamer eller seriøs spiller, betyder ikke så meget – så længe du har viljen til spillet og vil udvikle dig mentalt og kropsligt, er der en plads til dig på holdet på vores efterskole med eSport!

Strategi, holddynamik og fysisk træning

Esport er en krævende sport. Her stilles både store krav til din mentalitet og din fysik. Derfor indgår fysisk træning også i undervisningen, så du kommer op af gamerstolen og får sved på panden.

Undervisningen er desuden sprængfyldt med hjernegymnastik af den hårdeste slags, hvor du skal kaste dig ud i spilanalyse, diskutere spiltaktik og fintune din timing.

Du lærer også en masse om holddynamik, så du og dit hold kan samarbejde – selv i pressede situationer. På vores efterskole med eSport går vi nemlig op i mere end headshots og hurtige point. Her kommer du til at lære, hvad det vil sige at være en teamplayer og indgå i et fællesskab, hvor man hjælper og udvikler hinanden.

Hvordan foregår undervisningen på en efterskole med esport?

En typisk undervisningstime starter med, at vi mødes i lokalet og laver en række fysiske øvelser – det kan fx være udstrækning, styrke eller skadesvejledning, der hjælper din krop og hjerne til at performe bedre under spillet.

Vi tager hul på nogle taktiske øvelser, ofte inden for kommunikation eller teambuilding – og derefter tager vi en runde competitive spil, hvor vi spiller spillet med de ting, vi netop har lært.

Vi spiller forskellige spil – men i konkurrence-øjemed spiller vi altid CS2.

I undervisningen har vi forskellige forløb med temaer henover året. Det kan fx være:

• Aim/sigte
    • Kost og motion
    • Banekendskab
    • Fælles sprog på holdet

Hver uge løber vi en tur på ca. 3 kilometer. Er du ikke vant til at løbe, hjælper vi dig selvfølgelig i gang med råd og vejledning!

Efterskole eSport dreng der spiller computer
Drenge der gamer på esport efterskole

Deltag i esportskonkurrencer

Det er noget helt særligt at deltage i konkurrencer med dit hold – her får I nemlig får alvor mulighed for at vise alt det, I har lært; og for at fejre sejren eller tackle nederlaget sammen.

I løbet af skoleåret får du mulighed for at deltage i eSportskonkurrencer, imens hele skolen – og måske også forældrene derhjemme – ser med og hepper hele vejen.

Vi deltager i Efterskolernes Esports-liga, hvor vi udfordrer en masse andre efterskolehold i CS2!

Udstyr til Esport på vores efterskole med esport

Når du starter på efterskolens Esportslinje, er det en god ide at medbringe dit eget tastatur og mus. Du kan selvfølgelig låne af skolen, men de fleste vil gerne have udstyr, der passer lige præcis til deres hænder og måde at spille på.

Da et løbeprogram også er en del af undervisningen på Esport, skal du medbringe et par gode løbesko.

Ønsker du at starte på Esport-linjen?

Dreng der gamer på efterskole med esport
Koncentreret dreng der spiller computer på Esport efterskole
Stor esportlinje på Midtfyns efterskole

LÆRER TEAMET