3 elever på efterskole med dans

Esport

esport ikon

Danse efterskole på Fyn

Danselinjen på Sdr. Nærå Efterskole er et slags frirum, hvor alt andet bliver sat på pause for en stund. Vi danser, hygger os sammen, griner, sveder og lærer hinanden at kende som dansere og som gode venner.

Dans er for alle, som elsker dans – hvad enten du er ny eller øvet. Det der tæller er, at du elsker at bevæge dig sammen med andre og vil udfordre dig selv og lære en masse fra dansens verden, mens du er på efterskole.

Danselinjen – for alle, der elsker dans!

På vores danse efterskole på Fyn giver vi dig muligheden for at dykke ned i dansens magi og blive en del af et dynamisk og inspirerende dansemiljø. Vi er stolte af at tilbyde en bred vifte af dansestilarter, der vil udfordre og berige dine dansefærdigheder.

Efter et år på danselinjen har du fået kendskab til forskellige genrer inden for dansens verden. Du har kastet dig selv ud i forskellige udfordringer, som du måske ikke var klar over, at du turde. Du har været en del af et hold, hvor alle bakker hinanden op og har det sjovt med hinanden. Selvom vi danser, koncentrerer os og er seriøse, har vi det samtidig sjovt med det – fordi vi elsker at danse.

Kunne du tænke dig at danse et år på efterskole? Så er danselinjen noget for dig! På danselinjen er der plads til alle. Stemningen bærer præg af højt humør og smil. Hvis du har haft en øv-dag eller er ekstra træt, så hjælper det at komme ned og danse. Eleverne på danselinjen er gode til at bakke hinanden op, heppe og hyggesnakke i pauserne.

Dygtige danseundervisere, der vil DIG!

På danselinjen vil du blive undervist af nogle vaskeægte danseelskere. De brænder for at give alle elever på vores danse efterskole indblik i, hvad dansen kan, og hvor megen glæde og godt humør man kan skabe sammen.

Uanset om du er nybegynder eller har erfaring inden for dans, har vi det perfekte program til dig. Vores erfarne danseinstruktører og lærere vil guide dig gennem en række spændende stilarter, der inkluderer moderne dans, klassisk ballet, jazz, hip-hop og meget mere. Du vil få mulighed for at udforske forskellige teknikker og udtryksformer og opdage din egen unikke dansestil.

Mød underviserne på vores efterskole med dans

Jonathan er danser og uddannet koreograf. Ja, og så er han faktisk også brandmand – og det er jo meget praktisk, når eleverne sætter dansegulvet i flammer et par gange om ugen 🔥

Du vil også blive undervist af Cecilie. Hun har taget en danseuddannelse hos Sara Gaardbo i København med fokus på hiphop og moderne dans. Cecilies passion for dans har rødder i gymnastikkens verden, hvor hun bl.a. har rejst med Verdensholdet 2016-2017 og undervist på Lilleholdet.

2 glade piger danser på efterskole med danselinje
    Dygtig underviser på danse efterskole foran elever

Hvad laver man på en danse efterskole?

På vores danselinje er der undervisning to dage i ugen. I alt ca. 3-4 timer, som foregår i vores dansesal.

Timerne foregår typisk ved, at vi mødes i dansesalen, varmer op, indlærer/øver koreografi, danser en masse og strækker ud efter et par timer med sved på panden.

Nogle gange laver vi fysisk træning, leger med udtryk i forskellige koreografier/dansegenrer eller skaber selv trin til koreografier.

Vi stifter bekendtskab med mange forskellige genrer. Bl.a. hiphop, moderne dans, dancehall og house. Fra år til år finder vi ud af, hvad der kunne være fedt at deltage i samt opleve på danselinjen. For eksempel har tidligere, fede oplevelser været:

• Workshops – udvalgte stilarter med undervisning af gæstelærere
    • Battles eller danseshows
    • Danmark Danser 2020
    • DM i Dans for Efterskoler
    • Mindre shows – optræden til f.eks. åbent hus og events i Odense eller Svendborg

Som en del af undervisningen udvikler vi forskellige koreografier, som vi optræder med på vores egen danse efterskole, på andre efterskoler på Fyn og måske også andre steder i landet.

På danselinjen laver vi indslag til årets gymnastikopvisning, som vi tager ud og viser i marts måned. Derudover er det muligt at være med som danser til årets Performance, hvor dansen spiller en vigtig rolle.

Kom og dans med – og glem tid og sted!

Vores efterskole med danselinje er for alle

På vores danseefterskole er fællesskab og kreativitet i centrum. Du vil blive en del af et engageret og støttende fællesskab af ligesindede, der deler din passion for dans. Sammen vil I arbejde på koreografier, optræde ved forestillinger og udvikle jeres talenter gennem masser af træning.

Vores danseprogram kombineres også med en bred vifte af andre spændende fag og aktiviteter, herunder teater, musik, kunst og udendørs eventyr. Du vil opleve en alsidig og berigende efterskoleoplevelse, hvor du kan udforske og udvikle dine interesser ud over dansen.

På SNFE lægger vi stor vægt på trivsel og personlig udvikling. Vores dedikerede team af pædagoger og mentorer vil støtte dig i din rejse og skabe et trygt og støttende miljø, hvor du kan vokse både fagligt og personligt.

Bliv en del af vores levende dansefællesskab og oplev en efterskole, der vil forme dig til en stærk og selvsikker danser. Vi glæder os til at byde dig velkommen til SNFE Efterskole!

Elever danser på danse efterskole på fyn

Ønsker du at starte på vores efterskole med dans som linjefag?

Glade piger på efterskole med danselinje
      Elever på efterskole med dans i gang med en koreografi
      Elever giver den gas på danseefterskole

LÆRERTEAMET